Nem működik az internet? Hosszabb ideig nincs víz vagy áram? – ezekben az esetekben jár a kártérítés Önnek!









Valószínűleg mindenkinek okozott már kellemetlenséget valamilyen szolgáltatás kimaradása. Nincs víz, amikor épp fürdeni vagy főzni akarnánk; nincs áram, amikor kedvenc csapatunk futballmeccsét közvetítik; nincs internet, amikor fontos dolgunk lenne a világhálón. Utánajártunk, mikortól minősülhet szerződésszegésnek egy szolgáltatás kimaradása, és mikortól számíthatunk érte kártérítésre.
Egy szolgáltatás kimaradása bekövetkezhet a szolgáltató hibáján kívül (ilyen például a vis major helyzet) vagy egyéb, előre tervezhető (karbantartás) és nem tervezhető módon (pl. meghibásodás). Az egyes közszolgáltatási területeken eltérő szabályok vonatkoznak az ilyen esetekre.

Nem mindegy, miként ér el a fogyasztókhoz a tájékoztatás


A villamosenergia-ellátás területén a tervezett munkavégzésről az ügyfeleket – a legnagyobb ipari fogyasztók kivételével – 15 nappal előre, szórólapon és hirdetményben vagy a fogyasztóval való előzetes megállapodás esetén elektronikus úton kell értesíteni – informálta a hirado.hu-t a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH)

A teljes cikk itt található: