Az Adóhivatal ezentúl külföldön is látni fogja minden magyar bankszámláját!









2016 januárjától indul a globális adóügyi információcsere, aminek segítségével a bankok elkezdhetik begyűjteni az ügyfeleik adatait, hogy azokat továbbítsák a nemzeti adóhivatal felé.

Az automatikus adatcsere azt jelenti, hogy a külföldön lévő magán és céges számlákról is tudomást fog majd szerezni az adóhivatal. A bankoknak és biztosítótársaságoknak kötelezően le kell jelenteni a magánszemély illetékes adóhivatalának, ha van bankszámlája vagy visszavásárlási értékkel bíró biztosítása, és az információ a számla létezése mellett a rajtalévő összegre is kiterjed.

A jogi személyek bankszámláinál figyelembe veszik, hogy az aktív vagy passzív (passzív jövedelem pl. a kamat, osztalék, jogdíjak, stb.). De függetlenül attól, hogy a számlatulajdonos aktív vagy passzív, csak 250 ezer dollárt meghaladó (ami kb. 70 millió forint) egyenleg felett vizsgálják a cég bankszámláját, az új számlák esetében viszont az információ továbbítása automatikusan, már értékhatárra tekintet nélkül történik.
Ha a számla egyenlege meghaladja a 250 ezer dollárt, akkor aktív számlatulajdonos esetén az adatait jelentik a jogi személy adóilletősége szerinti államnak, passzív számlatulajdonos esetén pedig ezen felül még a tényleges tulajdonos személyét is fel kell deríteni, és az ő adóilletősége szerinti államnak is adatot kell szolgáltatni.



Ha a számla egyenlege meghaladja a 250 ezer dollárt, akkor aktív számlatulajdonos esetén az adatait jelentik a jogi személy adóilletősége szerinti államnak, passzív számlatulajdonos esetén pedig ezen felül még a tényleges tulajdonos személyét is fel kell deríteni, és az ő adóilletősége szerinti államnak is adatot kell szolgáltatni.



Még több közérdekű cikk itt található: KATTINTS IDE

A teljes cikk itt található: